Stop TTIP - demonstration 27. oktober

Efter resten af Europa har været på gaden i protest imod CETA og TTIP sker der nu noget i Danmark.

Der afholdes demonstration torsdag den 27. oktober kl 16.30 ved Dansk Industri på Rådhuspladsen og på Christiansborgs Slotsplads fra kl. 17.30 til 18.30.

Overalt i Europa har hundredetusinde af almenlige mennesker gået på gaden i protest mod de to handelsaftaler, TTIP mellem EU og USA og CETA mellem EU og Canada. De to aftaler vil undergrave vores selvbestemmelsesret, og gøre det muligt for store multinationale virksomheder at anlægge sag mod Danmark, hvis der er lovgivning der kan mindste virksomhedens mulige fremtidige profit.

Derfor er TTIP og CETA, en alvorlig trussel mod vores demokratiakse rettigheder og tilkæmpede standarder og rettigheder for miljø og klima, uddannelse, løn og arbejdsforhold samt fødevaresikkerhed og forbrugerbeskyttelse.

Deltag i kampen: Sig nej til TTIP og CETA. Deltag selv, inviter dine venner og del denne begivenhed.

Det er nu fagbevægelsen skal markerer sig og gøre en forskel. Alt for længe har LO fået klov til at træde på bremsen i modsætning til store dele af den europæiske fagbevægelse.

Derfor skal vi kraftig opfordrer dig til at rejse spørgsmålet i din fagforening med opfordring til at være medanbefaler af demonstrationen. Også arbejdspladsklubber og brancheklubber er meget velkommen til at anbefale demonstrationen.

Se FaceBook om demonstrationen . Husk at dele opslaget på din FB side.

Se også Faglige imod TTIP

Stop TTIP