OK2017: Sig det højt og klart – Stop social dumping

Tillidsvalgte - mød op og giv jeres besyv med i diskussionen om OK-kravene til næste års forhandlinger. Husk - vores forhandlere står ikke stærkere end medlemmerne bakker dem op til. De har brug for vores støtte.

I hele november afholder hovedforhandlerne for næste års OK2017 møder landet over for at lytte til, hvad medlemmerne af fagforeningen synes er de vigtigste krav, de skal medbringe til forhandlingsbordet. I mange brancher er spørgsmålet om at få styrket indsatsen mod social dumping øverst på listen. Det signal er det vigtigt, at forhandlerne opfanger og gør arbejdsgiverne klart. Derfor opfordrer vi til, at man møder op til disse møder, hvor forhandlerne - Dansk Metals Claus Jensen og 3F Industrigruppe Mads Andersen – møder medlemmerne.

Se en oversigt og møderne, tid og sted – klik her

Som optakt til denne mødeturné afholder OK2017-initiativet et landsmøde fredag den 28. oktober kl. 10 – 14.

Her er programmet:

Program for OK2017-konference fredag den 28. oktober 2016 i Odense kl. 10 – 14

09.30 – 10.00 Morgenkaffe og brød
10.00 – 10.10 Indskrivning
10.10 – 10.20 Velkomst v. John Ekebjærg-Jakobsen, formand, Bygsam
10.25 – 10.40 Social dumping – en udfordring for alle brancherne v. Palle Bisgaard, næstformand, Byggegruppen, 3F
10.40 – 11.10 Sager, der viser social dumping i praksis
11.10 – 12.00 Debat
12.00 – 12.30 Frokost
12.30 – 13.30 Vores krav til OK2017 – og hvordan får vi medlemmerne til at bakke op? v. Kresten Vendelboe, formand, Malerforbundet. Herefter debat.
13.30 – 14.00 Vedtagelse af en OK2017-udtalelse

Tilmelding til konferencen sker gennem din fagforening. Prisen er: 200 kr. pr. person.

Følg med på Facebook – klik her

På initiativets vegne