Velfærdsalliancen rykker - vil I med?

Det brede velfærdsinitiativ har sat gang i et massivt pres på KL.

Der bliver demonstreret i København 9. marts og foran KL Tomødet 10. marts.

Skriv under på velfærdsalliancens appel:

"Tryghed eller besparelser

Tryghed handler om, at vi passer på hinanden. I vores velfærdssamfund bygger vi trygheden på, at offentligt ansatte skaber gode daginstitutioner, velfungerende skoler, et godt sundhedssystem, værdig hjælp til ældre og støtte til udsatte borgere. Men vi kan ikke bevare trygheden, når op mod hver tiende offentligt ansatte står til at blive fyret på grund af besparelser.

Lige nu presser regeringen og dens støttepartier kommunerne med milliardbesparelser, det såkaldte omprioriteringsbidrag.

Vi forlanger, at Kommunernes Landsforening siger nej til en økonomiaftale med regeringen, hvis ikke omprioriteringsbidraget er væk.

Vi opfordrer til et fælles kommunalt oprør i alle kommuner og regioner. Offentligt ansatte, borgere og politikere må stå sammen om at få besparelserne taget helt af bordet.

Vi har fået nok af besparelser – nu vil vi have tryghed og velfærd."

Er din fagforening tilsluttet velfærdsalliancen? Hvis ikke, så tag initiativ til at få dem med. Se hvem der er med her