Vær aktiv for en dagpengeløsning og flere arbejdspladser

Massefyringer, akutpakker der forslår som en skrædder i helvede og tusinder står til at falde ud af dagpengesystemet er situationen i dagens Danmark. Se hvor du kan være aktiv for en dagpengeløsning og flere arbejdspladser.

Det er på høje tid, at fagbevægelsen sætter regeringen stolen for døren og forlanger, at der omgående tages nye politiske initiativer for at løse dagpengeproblemet og skabe jobs. Ellers kan 2013 blive året, hvor mange arbejdsløse vil opleve en økonomisk og social katastrofe, mens de arbejdende vil opleve et forstærket lønpres fra arbejdsgiverne.

Fagligt Landsudvalg opfordrer alle medlemmer af Enhedslisten til at være aktive i kampen for retten til tryghed og dagpenge.

Faglig Tillid
Hvis du er tillidsvalgt kan du deltage i Faglig Tillids netværksmøde, Bekæmp ledigheden og social dumping. Hvis du ikke selv er tillidsvalgt kan du opfordre dine tillidsvalgte til at deltage.
Læs mere om mødet

Solidaritet eller frit fald
Solidaritet eller frit fald’ inviterer til landsdækkende aktivistmøde.

Græsrodsnetværket ’Solidaritet eller frit fald’ inviterer til landsdækkende aktivistmøde. Målet er at samle mindst 100 deltagere, som alle har lyst til at gøre noget aktivt for/med de arbejdsløse her og nu. Selvom regeringen fører blå krisepolitik, er der ikke megen udenomsparlamentarisk kamp for øjeblikket, og vi tror, at det vil være rigtigt gavnligt og gejstgivende at mødes med ligesindede fra hele landet.
Læs mere om mødet